9 Ιουν 2006

Χθεσινή πορεία

Παραλίγο ο τίτλος να ήταν "Σημερινή πορεία", αλλά το blogger είχε αντίθετη άποψη. Πολλά προβλήματα έχει τελευταία...

Στο θέμα μας όμως τώρα.

Αυτή τη φορά ετοίμασα φωτογραφικό ρεπορτάζ από τη φοιτητική πορεία στην οποία συμμετείχαν και πολλοί καθηγητές και εργαζόμενοι (και ...άνεργοι!). Μεγάλα πλήθη κόσμου ξεχύθηκαν στους δρόμους, κατακλύζοντας τη Θεσσαλονίκη. Τα ΜΜΕ μιλάνε για 10.000 κόσμο! Ξεκινήσαμε από το Πολυτεχνείο μέρα και γυρίσαμε νύχτα!



Απορώ που ζούνε η υπουργός και οι άλλοι αρμόδιοι. Ίσως σε κάποια άλλη χώρα. Μιλάνε συνεχώς για μειοψηφίες τη στιγμή που οι συνελεύσεις μαζεύουν ως και το 40-50% των φοιτητών των τμημάτων. Χαρακτηριστικά αναφέρω:

«Η σημερινή κυβέρνηση έχει κάνει έναν ευρύ διάλογο για τα θέματα παιδείας με τη συμμετοχή όλων, όπως δεν έχει κάνει καμία κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια. Συνεπώς, δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί -όχι μεγάλες- ομάδες προβαίνουν σε αυτές τις κινητοποιήσεις»
Ε. Αντώναρος

Είναι καιρός να γίνει κάτι, γιατί αλλιώς μας βλέπω να κάνουμε διακοπές στα πανεπιστήμια!

Α, παραλίγο να το ξεχάσω! Έχω κι ένα βιντεάκι από την πορεία!

8 σχόλια:

Cybergoulion είπε...

Μεγάλο θέμα φιλαράκι... Θα αναλύσω την άποψη μου στο blog μου μόλις βρω καιρό.

Προς το παρόν να σε ρωτήσω μόνο κάτι. Τι ενώνει εσένα σα φοιτητή που διαμαρτύρεσαι για τα προαπαιτούμενα και το όριο στα μαθήματα που χρωστάς (μόνο, αν δε διαμαρτύρεσαι εσύ προσωπικά μόνο γι' αυτά κοίτα καλά τους άλλους γύρω σου) με τα κομματόσκυλα κάθε χρώματος που τα υποκινούν όλα αυτά και που εν ριπή οφθαλμού θα έπαιρναν τις ίδιες αποφάσεις από τη θέση που θα κερδίσουν με το ξύλο που θα φας;

Τι σε ενώνει με τον κομπλεξικό καθηγητή που σε έχει κόψει πέντε φορές και κλαίει για τους δικούς του λόγους;

Τι σε ενώνει με τους πορειόκαβλους που μπαίνουν για να κάνουν μανούρα;

Δε λέω να μη διαμαρτύρεσαι, απο εμένα ελεύθερα, αλλά να ξέρεις ότι στη χώρα που ζεις η διαμαρτυρία σου γίνεται μοχλός που βοηθάει, άλλα άσχετα συμφέροντα από αυτά που διεκδικείς, δυστυχώς...

Αυτό που θέλω να πω είναι να μείνεις βοσκός, μη γίνεις πρόβατο!

eeVoskos είπε...

Χαίρομαι που ξεκινάει διάλογος για το θέμα! (Έστω κι αν αυτοί που πρέπει, δεν κάνουν διάλογο)

Καταρχήν πρέπει να ξέρεις ότι δεν διαμαρτύρομαι/μαστε για τα προαπαιτούμενα και το όριο στα μαθήματα. Αυτά είναι θέματα εσωτερικά της σχολής.

Τον νέο νόμο-πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια (όχι Α.Ε.Ι.!) που προτείνεται και αναμένεται θα κατατεθεί στη Βουλή, για όσους βαριούνται να ψάχνουν, τον κρέμασα εδώ:
http://eevoskos.googlepages.com/nomos.doc
Έχω τονίσει με κόκκινο κάποια σημεία που χρήζουν προσοχής.

1) Από την αρχή κιόλας του εγγράφου γίνεται λόγος για Πανεπιστήμια και Πανεπιστημιακή εκπαίδευση, κάτι που σε μια υποσημείωση τονίζουν ότι είναι ΦΡΑΣΤΙΚΗ διόρθωση του νόμου 1268/82 για τα Α.Ε.Ι.! Εκείνος ο νόμος σε κάθε αντίστοιχο σημείο γράφει ΑΕΙ αντί για Πανεπιστήμια και ανώτατη αντί για πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Είναι προσωπική μου (και όχι μόνο) γνώμη ότι αυτή η διόρθωση δεν είναι μόνο φραστική. Σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο για τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, αυτός ο νόμος-πλαίσιο λέει ότι πλέον τα Πανεπιστήμια δεν είναι τα μόνα ΑΕΙ. Θα υπάρξουν κι άλλα.

2) Το προηγούμενο, σε συνδυασμό με τον νόμο για την αξιολόγηση των ΑΕΙ πιστεύω ότι μακροπρόθεσμα μπορεί εύκολα να οδηγήσει στην υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, έναντι των ιδιωτικών. Δες π.χ. στα Τρίκαλα τι συμβαίνει με τα ιδιωτικά σχολεία. Ποιο Λύκειο "θεωρείται" καλύτερο;; Μήπως το "Αθηνά"...; Ή πάρε παράδειγμα την Ευρώπη. Το φρούτο που ευδοκιμεί είναι τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

3) Δεν καταλαβαίνω πως επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του κράτους οι "αιώνιοι" φοιτητές, τη στιγμή που το ίδιο το Πανεπιστήμιο έχει διατάξεις που κόβουν τις παροχές μετά από 2 (ή ανάλογα με τη σχολή) έτη παραπάνω φοίτησης. Σε μας μετά τα 7 χρόνια δεν δικαιούσαι πάσο ή δωρεάν στέγαση, σίτιση, κλπ.

4) Το άσυλο. Αχ, αυτό το άσυλο! Συμφωνώ ότι κάτι πρέπει να γίνει για τους αναρχικούς που κατά καιρούς κλείνονται μέσα στις σχολές και κάνουν επεισόδια, αλλά είναι λάθος να γίνει με το να αίρεται τόσο εύκολα. Μέχρι τώρα προβλεπόταν άρση του με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του αρμοδίου οργάνου (Πρυτανικού Συμβουλίου).

5) Απαγόρευση μεταγραφών. Γιατί; Ελπίζω να το διαβάσει αυτό ο πατέρας μου και να αναρωτηθεί τι θα έκανε -πως θα τα έβγαζε πέρα- αν ίσχυε αυτή η διάταξη όταν ήμουν στην Ξάνθη και η Ναταλία στο Βόλο.

6) Τα δωρεάν βιβλία. Στο κείμενο του προσχεδίου του νόμου δεν αναγράφεται, αλλά έχει ειπωθεί από την υπουργό ως πρόταση, ότι, αφού καταργηθεί το ένα δωρεάν βιβλίο (σωστή) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ειδική κάρτα στους οικονομικά ασθενέστερους για δωρεάν βιβλία (λάθος). Δηλαδή πάνε να κάνουν ένα καλό και το αναιρούν. Εννοείται ότι πρέπει να φύγει το ένα και μοναδικό βιβλίο. Μια καλή λύση θα ήταν να
προτείνονται στον φοιτητή 2-3 βιβλία για κάθε μάθημα και αυτός να παίρνει ΔΩΡΕΑΝ όποιο από αυτά θέλει.

Αυτά μπορώ να θυμηθώ τώρα. Είναι αρκετά για τροφή της κουβέντας!

Να πω όμως 2 λόγια και για τις άλλες διατάξεις.

Είμαι φανατικά υπέρ της διάταξης που προβλέπει (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) να πάρουμε -εμείς οι Πολυτεχνίτες- το πολυπόθητο Μάστερ!

Είμαι -νομίζω!- υπέρ των Ινστιτούτων Διά Βίου Εκπαίδευσης. Δεν ξέρω πως ακριβώς προβλέπεται να είναι η λειτουργία τους, αλλά σαν ιδέα με ενθουσιάζει να μην είμαι πίσω στις εξελίξεις αλλά συνεχώς να ...ενημερώνομαι. Καταχάρηκα όταν οι γονείς μου πήγαν (στα πλαίσια ενός παραπλήσιου προγράμματος με το Ι.Δ.Ε.) να παρακολουθήσουν μαθήματα πληροφορικής!! Αλλά το θέμα είναι να γίνουν δωρεάν και όχι υποχρεωτικά, δηλαδή να απαιτείται ο καθένας (40άρης ή 50άρης), για να παραμείνει στη δουλειά του, να κάνει μαθήματα ...διά βίου!


Τώρα ας απαντήσω στις ερωτήσεις σου!

Τίποτα δεν με ενώνει με τους "Α", το έγραψα άλλωστε! Αλλά δεν γίνεται να κάνουμε κάτι όταν έρχονται 30-40 άτομα στην πορεία, ακολουθούν τους φοιτητές και προκαλούν επεισόδια. Οι φοιτητές αγανακτούσαν -το έβλεπα- αλλά δεν ήθελαν να φάνε ξύλο!

Με τα κομματόσκυλα με ενώνει η φοιτητική ιδιότητα. Και όσο κι αν δεν μου αρέσει κάποιος να έρθει στην πορεία ΜΟΥ (ως φοιτητή) με κόκκινη σημαία ή ροζ σώβρακο, είναι δικαίωμά του. Δικαίωμά του τη στιγμή που δεν καπελώνει την πορεία ολόκληρη και τη στιγμή που τα ΜΜΕ κάνουν λόγο για μαζικές πορείες των ΦΟΙΤΗΤΩΝ και ΟΧΙ πορείες της ΠΚΣ.

Υπενθύμιση: σε όλη την Ελλάδα οι Γενικές Συνελεύσεις στις οποίες αποφασίστηκαν καταλήψεις δεν πάρθηκαν από βαμμένους φοιτητές. ΠΚΣ και ΔΑΠ πήραν πανελλαδικά λίγες ψήφους. Οι ανεξάρτητοι/ανένταχτοι αποφάσισαν τις καταλήψεις.

Τέλος, με τους καθηγητές, που καλώς (για τους εαυτούς τους) διαμαρτύρονται που ο νέος νόμος-πλαίσιο δεν προβλέπει αύξηση των αποδοχών τους κατά 50%, όπως μάλλον θα ήθελαν, με ενώνει η σχέση δασκάλου-μαθητή, που στα δύσκολα (έστω τότε μόνο) οι μεν ενδιαφέρονται και για τους δε. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ στη σχολή έρχονται αυτοβούλως αρκετοί καθηγητές (όχι αυτοί που με κόβουν κατά συρροή) και συζητάμε για το μέλλον μας, τη δουλειά μας, την επιστήμη μας και εκφράζουν την συμπαράστασή τους στον αγώνα των φοιτητών. Μας ενώνει το γεγονός ότι κι αυτοί διαμαρτύρονται για τις μικρές αίθουσες ή για την ελλιπή χρηματοδότηση, όχι των Ερευνητικών, αλλά του ίδιου του τμήματος που δεν έχει λεφτά για να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη του!! Πάρε ένα ενδεικτικό άρθρο και για τις διεκδικήσεις των καθηγητών:
http://web.auth.gr/esdep/ESDEP_GS_2006-06-06.doc
(Δεν διαφωνώ ότι κι αυτοί το συμφέρον τους κοιτάνε. Απλά υπάρχουν ΚΑΙ κοινά συμφέροντα).


Δεν είμαι πρόβατο. Ή ίσως είμαι λίγο. Όσο χρειάζεται για να συνειδητοποιήσω ότί πρέπει να παραμείνω
βοσκός ;-)


Συγγνώμη για τις σκόρπιες σκεψεις μου. Περιμένω συνέχεια...

Υ.Γ.1:
Ένα βίντεο που δείχνει τη μαζικότητα των συνελεύσεων, αλλά μόνο γι'αυτούς που έχουν DSL! (27ΜΒ) Το έφτιαξε ένας συμφοιτητής. Πολύ καλή δουλειά!
http://rapidshare.de/files/21768913/GS2high.wmv.html

Υ.Γ.2:
Σχολίασα μόνο τα σημεία του νόμου, στα οποία οι φοιτητές αντιτίθενται. Αν έχω χρόνο θα επανέλθω με τις επιπλέον διεκδικήσεις τους.

eeVoskos είπε...

Έφτιαξα και μια εικόνα με υλικό από το indymedia:
http://eevoskos.googlepages.com/marietta.jpg

Cybergoulion είπε...

Χε, τουλάχιστον χαίρομαι που το έχεις ψάξει το θέμα, αν και δεν έχω το κουράγιο να απαντήσω ούτε στα μισά από αυτά αυτή την ώρα! Πάντως αρκετά από αυτά που γράφεις έχουν και άλλη όψη. Όποιος φωνάζει δεν έχει πάντα δίκαιο (αν και συμφωνώ γενικά με αυτά που γράφεις). Να σου πω ένα παράδειγμα από το πρόσφατο παρελθόν, τα ΤΕΙ που φωνάζανε για να εξισωθούνε με τα ΑΕΙ (άλλη κλίμακα, άλλοι λόγοι, όμως μαθητές και καθηγητές και πάλι ενωμένοι ήταν - κοινό συμφέρον). Όσο για το Αθηνά μην είσαι σίγουρος ότι όλοι έχουν καλή άποψη. Τουλάχιστον όσοι είχαν το διευθυντή του καθηγητή και κόντεψε να τους διώξει τρείς φορές από το φροντιστήριο παραμονές πανελληνίων για μ@λ@κίες, φαντάζεσαι τι γνώμη θα έχουν...

Αυτά για τώρα, προβλέπω ενδιαφέρον debate όταν βρεθούμε από κοντά.

Το μαύρο πρόβατο (ενίοτε και παρδαλό κατσίκι)

Cybergoulion είπε...

Τώρα είδα και τα βίντεα... Ωραία πορεία! Όσο για το ότι σου πάω κόντρα μη σε πειράζει, κάποιος πρέπει να κάνει και το δικηγόρο του διαβόλου!

eeVoskos είπε...

Ίσα ίσα που ήταν καιρός να μου πάει κόντρα κάποιος ;-)

Συμφωνώ ότι πάντα υπάρχει και η άλλη όψη, η όχι τόσο ρόδινη, αλλά είμαι ακόμα ρομαντικός, έστω και λιγότερο απ' ότι στο παρελθόν. Θέλω λοιπόν κάποια πράγματα να τα λέω από την πιο όμορφη (ή πιο ανώδυνη, αν θες) πλευρά τους.

Ένιγουέι, νύσταξα και δεν θέλω να πω άλλα τώρα. Πάντως τώρα που ανέφερες το παρδαλό κατσίκι, θυμήθηκα το άλλο: κάνουν google bombing εναντίον της υπουργού Παιδείας! Γράψτε στο Google τη λέξη "κατσίκα" και δείτε το 2ο αποτέλεσμα!!!

Υ.Γ.: Το "Αθηνά" ενδεικτικά το ανέφερα. Ήταν απλά μια νύξη για τα ιδιωτικά που έχουν πάρει πολύ τα πάνω τους, κυρίως γιατί τα εμπιστεύονται οι γονείς, δηλαδή αυτοί που πληρώνουν...

Όσο για τα ΤΕΙ, στην Ξάνθη ήμουν όταν βγήκε ο νόμος και τότε καταλήψεις κάναμε κι εσύ ήσουν φαντάρος!! (άσχετο)

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον ξάδερφο σου!!!
Οι πορείες βολεύουν μόνο τους καθηγητές που έχουν γραμμένους τους φοιτητες και τελικά αυτό τους αξίζει. Αφού δεν μπορούν να δουν το συμφέρον τους σε βάθος χρόνου...
ΖΗΤΩ Η ΕΛ.ΑΣ.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Αν δεν βάλουν και έτσι μυαλό, τους αξίζει η χειραγώγηση απο όσους πλουτίζουν σε βάρος τους. Και ποίοι ΧΧΧΧΧΧ συντηρούν την τωρινή κατάσταση στα ΧΧΧΧΧΧ; ΟΣΟΙ ΠΑΝΕ ΣΕ ΠΟΡΕΙΕΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΤΡΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΧΧΧΧ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ.

eeVoskos είπε...

Νομίζω όμως ότι το αποτέλεσμα μας δικαιώνει.
Βλέπεις ότι τελικά οι πορείες και οι καταλήψεις είχαν το επιθυμητό για τους ΦΟΙΤΗΤΕΣ (και τους καθηγητές θα μου πεις) αποτέλεσμα.
Οι φοιτητές είδαν το συμφέρον τους, γιατί ξέρουν ποιο είναι, και ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΝ. Και πέτυχαν, ή τουλάχιστον κέρδισαν την πρώτη μάχη!
Ακόμα και την μάχη με τα ΜΑΤ :-ΡΡΡΡ
(ζήτω η ΕΛ.ΑΣ.;;; μα καλά, αστυνομικός είσαι;;;) Μουχαχαχα!!

Είναι από τις λίγες φορές(!) που νομίζω ότι δεν υπήρξε χειραγώγηση :-D
Δεν εντόπισα κάτι τέτοιο. Ούτε από παρατάξεις, ούτε από άτομα που επεδίωκαν κάποιο προσωπικό όφελος, ούτε από τους καθηγητές.
Φυσικά, παραδέχομαι ότι σαν φαινόμενο γενικά συμβαίνει... (η χειραγώγηση)

Α, αν ανοίξεις οποιαδήποτε εφημερίδα θα πάρεις μια ιδέα για το πόσοι είναι αυτοί που πηγαίνουν στις πορείες.
Εκατοντάδες;; Μπααααα...
Χιλιάδες;; Μπαααα...
Δεκάδες χιλιάδες;; Ε, ναι!
Και, πίστεψέ με, είναι πάρα πολλοί αυτοί που έχουν ως προτεραιότητα το διάβασμα και δεν βλέπουν την πορεία σαν γιορτή, αλλά πηγαίνουν...

Αυτά για σήμερα! Μάλλον θα τα πούμε από Σεπτέμβρη για το εν λόγω θέμα.
Βαριέμαι να επεκταθώ. Ήπια κι ένα ποτάκι τώρα, επέστρεψα και από τον γύρο του θαν... ε, από μια βόλτα που οδηγούσε η Ναταλία ήθελα να πω :-)))