12 Αυγ 2007

Kala... τι???

Το δίλημμα δεν είναι καινούριο. Υπάρχει απ' αρχής των Greeklish. Voskos ή Boskos; Glitsa ή Glicha;;!!! Και το δυσκολότερο: Kalabaka ή Kalampaka... ή μήπως Kalambaka;;

Το ίδιο πρόβλημα είχε προφανώς και ο δήμος Καλαμπάκας όταν αποφάσισε να φτιάξει πινακίδες στο σταυροδρόμι των Μετεώρων που διακλαδώνει τον δρόμο προς τον Άγιο Στέφανο και προς τα άλλα μοναστήρια. Εκεί λοιπόν έβαλαν όχι μία, αλλά 3 πινακίδες με 3 διαφορετικές εκδοχές του ονόματος της πόλης στα Agglika!

Δεν ξέρω αν είναι ανέκδοτο, αλλά δημοσιεύτηκε στην τοπική εφημερίδα ότι κάποιοι ξένοι τουρίστες χρειάστηκε να τηλεφωνήσουν στο ξενοδοχείο τους κατά την επιστροφή από τα Μετέωρα, για να μάθουν αν μένουν στο Kalabaka ή στο Kalampaka!!!! Χαζό μου φαίνεται, αφού -προφανώς- η ελληνική ονομασία είναι παντού η ίδια, αλλά το αναφέρω ως είδηση!

Ήδη από τις πρώτες τάξεις των Αγγλικών θυμάμαι την καθηγήτρια να μου λέει ότι όπως και να το γράψω είναι σωστό. Το πρόβλημα όμως παραμένει, έστω και για λόγους περισσότερο ομοιομορφίας, παρά ορθότητας. Η λύση στο δίλλημα (ή τρίλημμα!) πάντως έχει δοθεί από παλιά, καθώς το πρόβλημα εντοπίστηκε και λέγεται Transliteration ISO! Ε, ναι, φυσικά και θα υπήρχε το ISO κάπου εκεί μέσα! Εν πάση περιπτώσει, όπως θα δείτε κι εδώ, επισήμως το ελληνικό "μπ" μεταφράζεται ως "mp", που και για μένα είναι το προφανές.

Kalampaka από δω και πέρα λοιπόν, για να μην έχουμε άλλες ...ανέκδοτες φωτογραφίες σαν την παραπάνω!

3 σχόλια:

Lampros είπε...

Την ίδια απορία είχα κι εγώ πολύ νωρίτερα, γιατί, όταν άρχισα τα Αγγλικά στην τρίτη δημοτικού, έπρεπε να γράφω το όνομά μου κάπως: Lampros, Labros ή Lambros??
Tελικά, όταν έβγαλα - νέου τύπου πάντα! - ταυτότητα την βρήκα την άκρη:mp!

she smiles είπε...

edw den exoun apofasisei an h kalampaka einai isia h deksia, an einai 9 xiliometra h 5, thn orthografia tha ikseran?

eeVoskos είπε...

@Lars
Εγώ πάλι όταν πήγα να βγάλω ταυτότητα ήμουν συνεχώς πάνω από τον υπάλληλο για να μην τα γράψει λάθος! Όταν έγραψε Efstratios και όχι Eustratios (όπως το έχω δει) ησύχασα!

@Freecat
Α, γατούλα εδώ σε πιάνω αδιάβαστη.
Μπορείς να κάνεις τον κύκλο για να πας Καλαμπάκα μέσω Καστρακίου (9χλμ) ή να κατέβεις κατευθείαν στην Καλαμπάκα (5χλμ). Πρέπει να "μας" επισκεφθείς. You'll love it!

(τώρα εγώ γιατί κάνω διαφήμιση;;)